Monday, March 8, 2010

kisah bermula dgn internet dn kini bersama

Alhamdulillah.......
impian ku dah tercapai.....impian untuk hidup bersama insan yg ku sayang
kini status ku adalah seorang isteri kepd Mohd Arifuddin semua nyer bermula selepas selesai nyer akad nikah pada mlm 26/02/2010 ( Jumaat ) menunggu semua nyer berakhir adalah satu penderitaan bagi ku

Bermula dgn seorang kenalan ku di UiTM....adalah sorg mamat nie syok kt minah dlm kelas aku...
kebetulan aku rapat dgn minah tu n mamat tu....dipujuk rayu oleh mamat tu aku pun jdik agen cari jodoh...
set kan satu date dgn mamat tu.. ..aku pun ajak minah tu kuar melepak...
in the middle of lepaking tu aku aku ckp la aku nk blik....so tercouple la mamat tu n minah tu
mamat tu dgn gentel nyer pay kebaikan aku dgn bg nombor phone mamat aku minat...

one night aku the cabar geng karah utk call mamat aku minat tu....
for ur info mamat nie hot...all most semua tau kewujudan dia...
N i...agak bertuah sebb aku telah di jodohkan utk jadik kawan dia....
mate yg menjeling...huh....xterkira.....ye la...aku ugly duck yg jln seiring dgn handsome swan....
so korg pk la.....to me i'm luck....but also unlucky....mane xnyer everyday kena kutuk....ngok tu yg jeles tu...

dari perkenalan aku dgn mamat encem tu....aku berkenalan lak dgn sorg lelaki dlm frenster...
almaklum la..time tu frenster glam u.....semua chat about frenster...aku pun xterkecuali...
begin wit msg2 dlm frenster tu...aku bertukar no.phone dgn dia....unexpected bile dia request my number...
aku lak a bit gedik at dat moment aku bg la.....happy but sad...sedih sikit la...
sbb mamat encem tu start jauhkan diri when he know aku berkwn dgn lelaki itu....
aku agak bengang sbb aku arase aku xsalah pun if aku nk berkwn dgn sape2 pun...tpi why mamat tu mcm xsuke????....or aku yg perasan lebih???....
ape2 pun...aku let it be.....let ime decide what is best for me....

da dpt no.phone lelaki itu aku lak ligat ber sms dgn dia...dulu2 ade iklan digi yg ibu jari depa besar sbb sms...
hah aku lebih kurang camtu la jugak.....cume aku bukan kartun utk besar kan jari aku sesuka nyer.....
aku ber sms dgn lelaki itu agak lame sehingga aku tamat dip....time konvo dia nak jumpe...
we meet up..then our relationship getting better...then it turn out kami jadik couple....

for almost 4 years aku hang out dgn lelaki itu....atau pun arif....dia mula berani kan diri utk melamar aku kalu dulu2 time tgh hangat bercintun tu aku ada la usik dia...ajak dia kawin...contoh ayat aku guna:
  • jom kite kawin esok
  • esok jgn lupe dtg umah....dtg minang eh
  • bile nak kawin nih.....
  • ala...semua da kawin kite bile lagi
  • dan lain2.....
itu time aku usik dia....time dis usik aku la...tu yang best...dia terus usik hati aku...menitik gak air mate aku...usikkan yg terus ke alam seterusnya..
akhir nyer dia melamar aku...dia bgtau mak n ayah dia...then parent dia setuju..then dat its....
after day by day...year by year....wit simple wedding ceremony and dgn satu lafaz....arif telah memiliki aku sebagai isteri nyer yang sah...
syukur pada Mu Ya ALLAH....Kau telah menjodohkan aku dgn seorg lelaki yang menyayangi aku....
aku memohon pada Mu Ya ALLAH...Kau berkati kami dgn rahmat Mu dan keredhaan Mu
buat semua yang mengenali aku dan menyayangi aku...aku ucap terima kasih..dan doakan kebahagian ku....
dan aku pun akan berdoa utk korg jugak....sbb...ja syg korang semua...syg sgt....muaxxxx...


4 comments:

AkuPunyaCerita said...

awww...sweetnyaaaa. haa...pasni jaga arif baik2, hg tak pa, jaga diri sendiri! hahahaha

jaa said...

ala....mane aci...nape ja aje yg kena jage dia....dia xpyh jage ja ke????...xadil la camnie

RinnAzrinah said...

jaa.... ade 1 gambo tuh jaa... akak kompius skeet laaa.... gambo ape tuh jaa???.... mcm len jerrr...hehehe

jaa said...

isk...satu cukup la...yg lain ja simpan sendirik sudah.....
gmbr tu normal la....

jom buat extra duit