Tuesday, March 9, 2010

Aku da lmbt...Nape ko buat kaco....


cukup tention bile da kuar awl tpi ade je yag kaco aku.....tolong la jgn camtu lg.....
karang aku tunjuk amarah ku dijlnan kan susah lak...

dari rumah mcm nk je terus terjun dari tingkap bilik tu then terus masuk kete...
tpi aku tau aku bukan superwoman...so aku ikut la care normal manusia turun dari tempat tinggi
satu satu aku langkah turun tangge....sambil bwk beg yg agk berat...
aku da lame da rase pelik...pelik dgn beg aku yg memanjang berat.....nak kate byk duit...
tipu ah tu...aku da kering abis nie....semua jenis bank aku da kikis duit dlm tu...

da sampai kat kete aku terus start enjin kete dlm 3 mint camtu aku da gerak...
yup...enjin xsempat panas lg....camne nk panaskn kalu jam da tunjuk kul 7.30 am...
jalan.....pecut...itu rutin aku awl pg....xsempat aku syok lyn tekan minyak kete...
tetibe je jalan depan tu da jem.....jem panjang lak tu...aduh....kaco la....

bapak lame jem...ape nie baru je kuar umah da jem...nie da melampau nie....
wei...jalan la...karang aku luku semua kan...itu la ungkapan hati aku dlm keresahan...
muka aku da start nk tumbuh kematu da nie...nape korng xnk jalan lg nie....
dgn penantian tanpe kesabaran aku dpat tau nape jem sgt...
ade kete terbabas la kot....xteruk langsung...just dat car n the drive je je yg cedera sesorg....
but why jln leh jem thp cipan...simple answer...mesti la sbb ramai repoter nak ambik cite....
aduh...nape la ramai sgt suke jadik repoter nie....dapat duit ke????..rase mcm x je...

pastu nk tmbh lg angin dlm bdn....mamat berseragam lak buat hal...
ko nk melintas xreti tgk kiri kanan ke??...cikgu x ajar ke???
padtu perlu ke ko thn moto kt tengah jln camtu....ape ko ingat ko tu ironman ke???
tolong la....korng tu manusia biase je...jgn buat lebih kurang tau...
mak aku pesan...kalu kite buat org susah...org akan buat kite lg susah...hah..krg menangis ko xterpikul

continue journey dgn speeding all the way...lantak la ape org nk cakap....
nk kate kete aku buruk ke??....kecik ke???...kurang asam ke???....aku da xambik port da....
semua kete aku ptong sayur je...ahhh...aku da xpedulik...teng teng teng...phone bunyik...
alarm....da kul 8.00 am...dem...aku da lmbt....paling sedih aku just 3 km from opis.....
dem aku lmbt lg.....

No comments:

jom buat extra duit